Midsommar i sin helhet.

Hej. Nu är jag hemma! Vilket kan kännas lite skönt faktiskt. Ni får ursäkta att jag inte bloggat, men när det är midsommar så har man rätt så fullt upp. Hursomhelst så har det varit en underbart trevlig, rolig och jättehärlig midsommarhelg! Jag vill tacka allt och alla för att ni gjorde det till en toppenhelg, verkligen stort tack.


Jag och finaste Ellen åkte upp på torsdagseftermiddagen. Direkt vi kom fram började vi fixa fint i min stuga.

Rosor i fönstret.

Ljusslinga kring gardinstången.

Och en fin pelargon på sängbordet.

Klockan hann bli mycket och det vart dags att sova eftersom vi skulle upp tidigt på midsommarafton. Fast.. vi låg och skrattade i minst två timmar!

Midsommarafton var här, vi klev upp tidigt för att fixa oss fina, för att sedan invänta gästerna.

Jag hade mitt nya linne från H&M.



Ellen var urtjusig.

I sin fina sommarblommiga klänning.

När gästerna anlänt, åt vi en god midsommar lunch i det fina vädret.

Efter maten blev det båttur, kanotpaddling och jag, Ellen och Emil badade.

Vi solade på bryggan också, grannens hund Notus var med också.

Väldigt varmt och trevligt var det minsann.

Klockan tickade iväg och vi började göra en god midsommarmiddag.

de till ett långbord under ett partytält och skrattade och hade det trevligt.

Till efterrätt följde vi traditionen med jordgubbar och grädde. Mums.

Sedan satt vi i uterummet till ett på natten. Och herregud vad kul vi hade! Vi lyssnade på musik, pratade och skrattade så att tårarna rann, så att jag och Ellen slog huvuderna i varandra igen. Sedan gick vi och lade oss.

På lördagsmorgonen var vädret lite tristare men humöret fortfarande på topp!

Vi satt på bryggan ett tag och hade det bra.

Tills slut tittade solen fram lite och det vart genast varmare, även fast det blåste som sjutton!

Vi satt och solade och åt lite godis.

Rester av midsommarmiddagen blev det nästan hela dagen, men det gjorde inget.

På kvällen blev det fotbollsmatch i den härliga solnedgången. Fast, jag och Ellen nöjade oss med att vara hejarklack!

Det blev en härlig båttur innan vi sedan satte oss för att se skräckfilmen House of wax. Vi gick och lade oss för att sedan på söndagen börja packa och åka hem.



Tusen, tusen tack alla för att ni gjorde den här helgen en helg att minnas för livet! Tack.






Kommentarer
Postat av: Mupp(:

Fin blogg! (:

2010-06-27 @ 23:34:04
URL: http://myanaema.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh, tusen tack själv finaste du! Tack för att jag fick följa med! Det var den finaste midsommaren i hela mitt liv! Fan va kul vi hade det och fan vilka fina minnen med Lime! Så tack så oerhört mycket för finaste helgen med dig, den finaste människan jag vet. Jag älskar dig. puss.

2010-06-28 @ 00:13:13
URL: http://ellenkaramelllen.blogg.se/
Postat av: AIN

Tack för bloggningen!

Åh va härligt, jag måste nästan få följa med dit nångång.. var ju länge sen sist, kram.

2010-06-28 @ 10:04:57
URL: http://annaisabelllenygren.blogg.se/
Postat av: jiffi

fina bilder :)

2010-06-28 @ 14:30:45
URL: http://jiffi.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad mysigt det ser ut :D

2010-06-28 @ 15:38:08
URL: http://emmabacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0